Etiketter

, , , , ,

Du som läser detta inlägg kommet antagligen att skratta, titta ner eller tycka att det känns intressant.

Det handlar nämligen om en diet, bantning, kalla det var du vill. Med fokus på att må bra och ev gå ner.

För någon vecka sedan tittade jag nämligen på vetenskapens värld och fastnade för 5:2 metoden.

5:2 dieten går ut på att du halvfastar i 2 dagar och sedan äter som vanligt i 5 dagar.

När man säger halvfastar betyder det att man får äta 500kcal som kvinna och 600kcal som man.

Så detta började jag med igår, så har alltså fastat idag och räknat kcal.

Min mat har idag bestått av följande:
Frukost – omelett med ett helt ägg och en äggvita.
Lunch – två löskockta ägg och sallad
Kvällsmat – en varma koppen soppa och melon.
Samt Tea & vatten när som under dagen 🙂
Totalt 448kcal

Det har gått förvånansvärt bra måste jag säga. Har faktiskt även tränat två ggr idag. TRX imorse och rask promenad på kvällen utan att känna hungern 🙂
Men imorgon blir det vanlig ”ätadag” då jag inte fastar två dagar i sträck, och det behövs inte heller 🙂

Vill du ha mer info googla 5:2 diet, eller surfa in HÄR.

Ställ gärna frågor om ni känner för det 🙂
Nu kör vi!

Love, Ida

20130625-225635.jpg
Kvällsmat 🙂